maandag 5 mei 2014

Filmrecensie: Frozen.

Heey! Aangezien we jullie op deze blog dingen aanraden heb ik besloten vandaag nog een filmrecensie te doen. Namelijk van de film: Frozen. Ik heb de film gister gekeken met mijn familie en ik ben er best wel enthousiast over. Daarom is deze film een recensie meer dan waard!

Waarom ik deze film graag wilde zien:
Ik hoorde van alles over deze film op Twitter en ik werd nieuwsgierig. Frozen leek op het eerste gezicht een kinderfilm. Waarom was iedereen daar zo enthousiast over? Zelf ben ik gek op Disney films alleen ik was verbaasd dat er zo'n ophef over Frozen was. Dat maakte me nieuwsgierig.

Waar de film in het kort over gaat:
De film gaat over twee zussen. Prinses Elsa en prinses Anna. Elsa is vervloekt met ijs- krachten. Als ze klein zijn doet Elsa Anna per ongeluk pijn. Anna geneest maar vergeet dat Elsa krachten heeft. Elsa sluit zichzelf af van andere mensen omdat ze haar krachten niet onder controle heeft. Anna begrijpt er niks van waarom haar zus zo bot doet. Dan loopt het uit de hand en veroorzaakt Elsa eeuwige sneeuw in het hele land. Lukt het Anna samen met de gekke sneeuwman Olaf en de knappe om Elsa te vinden en de lente terug te brengen? En vind Anna ware liefde waar ze zo naar verlangt?



Wat is het genre van de film?
Het is een animatiefilm en leuk om te kijken voor de hele familie.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Nou, de hele familie dus, haha. Het is gewoon een heerlijke film om te kijken. Echt zo'n warme familiefilm. Er zit van alles in: Liefde, spanning, actie, humor. En het is een disney- film dus hey! Het blijft leuk, hoe oud je ook bent.

Minpunten aan deze film?
Ehh.. Er zat niet echt een grote slechterik in de film. Daarom vond ik de film een beetje zoetsappig. Dan zit je een beetje te denken: Wanneer komt het echte probleem? Wanneer komt hét punt van spanning? En dat komt dan maar niet. Maar ja, het is ook een film die veel kinderen kijken. Dan kun je dat ook wel een beetje verwachten. Ik heb het meestal niet echt op slechteriken in films. Maar als ze ontbreken voelt het ook een beetje raar. Er zit wel één persoon in die niet te vertrouwen is, maar aangezien dat juist een hele onverwachtse wending in de film is.. Ga ik dat nog lekker niet verklappen!



Wat voor cijfer zou je de film geven?
Ehh.. Ik kijk niet zo heel vaak animatiefilms dus ik vind het een beetje lastig in te schatten en te vergelijken met de films die ik normaal kijk. The Other Woman heb ik een 8 gegeven.. Maar dit is gewoon niet met elkaar te vergelijken. Dus even los van alle andere films: Een 7. Ik vond het niet de allerbeste disney- film die ik heb gezien maar hij was wel heel erg leuk. Het was een leuk gegeven en het was een grappige film. 

Wil je verder nog iets kwijt over de film?
Ik raad hem wel aan om een keertje met de hele familie te kijken. Het is een leuke familiefilm.

Nou, dit was mijn filmrecensie. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. En wie weet heb ik nu een leuke film aan kunnen raden aan een aantal mensen. =)

Liefs,
Mar 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten